tiistai 31. maaliskuuta 2009

Tunnit 8-12

Tulihan sitten käytettyä nekin tunnit.
Kirjoitin suurimman osan ( 95%) koodista uusiksi. Koodi on nyt paremmin järjestetty ja muutenkin loogisempi. Huolimatta että siinä meni monta tuntia, niin olen tyytyväinen tän hetkiseen toimintaan. Sain jopa "saumattoman scrollauksen" toimimaan. Eli huolimatta siitä, että liikutaan tile kerrallaan, niin liikkuminen tapahtuu nykimättä, liukuen siis.

Törmäyksen tunnistuksen kanssa oli vähän ongelmia ja joudun muuttamaan kartan muotoa, jotta hommat saa nopeammin toimimaan, niin kuin haluan.

Lisäsin myös ensimmäisen vihollisen ja törmäystarkistuksen siihen. Taistelu funktioita olen jo kirjoitellut, mutta ei tähän rumbaan kerennyt nyt. Huomenna luulisin saavani taistelut ja viholliset toimimaan. Itse asiassa, päätän nyt, että se on seuraava minkä kimppuun käyn.


Puoliaika, niin se aika vain hupenee. Peli on vielä kaukana pelattavasta, mutta toivoa on. Nyt pitäis kaiken olla helppoa lisätä, koska uskokaa pois, koodi oli aivan hirveetä :)
Seuraavina tunteina aion luoda vihollis interaktiivisuuden, sitten lootti ja inventory järjestelmä.
Ehkä sitten tulisi hyvin npc joka myy/ostaa kamaa/antaa questeja. Questi järjestelmä, varmaan jokin simppeli esim. .txt jossa on questin nimi, jokin tyyppi ( kerää, tapa ) ja määrä. En usko että on vaikeata, mutta katsotaan.

En ole vielä kokeillut, mutta luulisin, että "Engine" kykenee useaan mappiin, eli voin lisätä karttaan merkin, jonka päälle astuttaessa siirtyy toiseen karttaan. Näkis vaan :D

Mutta joo,
Uusi testi versio on taas upattu ja voitte sitä näppäillä jos siltä tuntuu.
Tarvitset .NET Framework 3.5 Jotta se toimii ( luulisin )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti