keskiviikko 1. huhtikuuta 2009

13. Tunti

Kello on 01:18..
Tein ukon ja mobin testikuvasta 4 kuvaa ( ylös,alas,vasen ja oikea ), muutin piirtämistä siten, että riippuen suunnasta, niin piirretään eri kuva.
Lisäsin ääniä, jotka oli todella helppo lisätä. Tausta musiikki soi ja askelista kuuluu äänet. Olin oikeasti yllättynyt, kuinka helppoa äänien lisääminen oli.
Koodi on jotain tän tapaista:

SoundEffect omaEfekti;
omaEfecti = Content.Load("EfectinNimi");
omaEfecti.Play();

Ei ollut paha homma.
Ja %&¤#? sentään.. huomaa että kello on paljon. Ihmettelin, että minkä takia, aika simppeli functio, ( joka käy kartan läpi ja luo tarvittavan määrän mobeja ja antaa niille koordinaatit, jotta engine osaa sit piirtää ne tarvittaessa), sijoitti mobit päin persettä..
Käytin niiden luomiseen normaalia 2x for looppia ja sijoitin for-muuttujat suoraan x/y koordinaateiksi juuri luodulle mobille.. However.. Ne muuttujat oli väärin päin. Etin ja ihmettelin vikaa, kun mobit spawnaa ruudulle kohtalaisen hassuun järjestykseen ja ratkaisu ongelmaan oli muuttujat jotka oli vaihtaneet vahingossa paikkaa.. Pikkasen sapettaa.

Mutta mutta, huomenna sit taistelun ja questien? kimppuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti