maanantai 30. maaliskuuta 2009

4. Ja 5. ja 6.Tunti


Sinne meni sitten nekin tunnit..
Tuli tapeltua kahden aivan mitättömän asian kanssa.
Ensiksi yritin uudistaa kartan piirtoa. Failed
Sitten yritin liikuttaa ukkoa suhteessa aikaan, ei suhteessa FPS.. onnistuin viimein.
Ukko ainakin liikkuu, tai ukkoa jäljittelevä kissan hanurista karannut oksennuspuikko. Mutta liikkuu.
Versio 0.1.0:
Törmäyksen tunnistus lisätty.
Hahmon liikkuminen lisätty.
Sisäisiä muutoksia kartta ja törmäys luokissa.

Nyt on 6 Tuntia mennyt itse koodaus aikaa. Pahin vaihe on mielestäni nyt takana. Tästä pitäis helpottuu hommien. Seuraavaksi varmaan tulee viholliset/ystävät, eli NPC:t. Tappelusta en tiedä vielä, että miten sen hoitais? Ehkä Zeldamainen miekka ja potionit. Luulis niil selviävän. Questejä? En tiedä, se olis aika hienoa. Uusia tilejä, isompi kartta, ehkä "Fog of war".

Ensimmäinen julkaisukelpoinen testidemomikälie on ladattavissa täältä!.

Koittakaa muistaa, että tämä on ensimmäinen graafinen peli ( CoolBasic poisluettuna ), mitä olen tehnyt ja kehitetään ilman sen kummempaa suunnittelua.

Ominaisuuksia saa ehdottaa ja otan haukkuja ja kehuja vastaan kommenttien muodossa.

Hyvät päivän jatkot,
-Riku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti